• Generowanie leadów na LinkedIn

     LinkedIn daje bardzo dobre możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się bliżej sposobom na generowanie leadów za pomocą tej platformy.
    Czytaj

Generowanie leadów na LinkedIn

Baza wiedzy
calendar
24/02/2020
label
eye
20412

 LinkedIn daje bardzo dobre możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Przyjrzyjmy się bliżej sposobom na generowanie leadów za pomocą tej platformy.

Formularz kontaktowy

 

Pierwszą możliwością jest reklama. Wśród dostępnych celów znajduje się “Generowanie potencjalnych klientów”. Sposób działania tego formatu reklamowego jest bardzo podobny do reklamy na pozyskiwanie kontaktów oferowanej przez Facebooka. Pozwala on na stworzenie formularza “lead gen”. Możesz poprosić odbiorców reklamy o pozostawienie danych kontaktowych w zamian za darmowego e-booka, dostęp do materiałów szkoleniowych czy promocyjną ofertę. Jako reklamodawca możesz decydować o tym, jakie dane chcesz pozyskać – może to być na przykład adres e-mail lub numer telefonu – i co zaoferujesz odbiorcom w zamian. Zaproponowanie czegoś wartościowego jako swoistej nagrody za wypełnienie formularza na pewno przyciągnie uwagę większej liczby odbiorców i podniesie skuteczność Twojej reklamy. Pozyskane kontakty możesz pobierać jako plik .csv lub importować bezpośrednio do zewnętrznego systemu CRM. Warto robić to na bieżąco, by kontaktować się z leadami, gdy są jeszcze gorące!

 

Sales Navigator

 

Kolejnym ciekawym narzędziem oferowanym przez LinkedIn jest Sales Navigator. Niestety jest on dostępny tylko dla użytkowników posiadających konta Premium, dlatego warto przemyśleć, w jaki sposób go wykorzystasz. Jakie możliwości daje Sales Navigator?

 

  1. Rozbudowane wyszukiwanie kontaktów. Wyszukiwarka pozwala na wyszukiwanie kontaktów w oparciu na przykład o słowa kluczowe, lokalizację, branżę albo doświadczenie na danym stanowisku. Można też wyszukać osoby na różnych szczeblach – menedżerów, dyrektorów czy nawet właścicieli firm. Chyba żadna inna platforma społecznościowa nie daje tak szczegółowych opcji targetowania!
  2. Z wyłuskanych w ten sposób kontaktów warto tworzyć listy. Dzięki temu masz pewność, że Twoje komunikaty trafią dokładnie tam, gdzie powinny.
  3. Możesz też obserwować aktywność potencjalnych kontaktów na stronach firmowych. Reagowanie na publikacje potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych jest dobrym sposobem na przykucie uwagi i pokazanie, że jesteś zainteresowani poruszaną tematyką.
  4. Na podstawie zapisanych preferencji sprzedażowych algorytm LinkedIn przeszukuje bazę i podpowiada kolejne leady, z którymi warto nawiązać kontakt.
  5. Kolejną ciekawą opcją jest dodawanie do leadów tagów i notatek. Tagi ułatwiają filtrowanie kontaktów na stworzonych listach, pozwalając szybko znaleźć na przykład wszystkich właścicieli firm. Z kolei dzięki notatkom możesz zapisywać ważne informacje związane z poszczególnymi kontaktami.

 

Oczywiście wszystkie działania reklamowe i sprzedażowe w mediach społecznościowych powinny być dobrze przemyślane i prowadzone w oparciu o strategię. W przypadku LinkedIna wydaje się to szczególnie ważne. Spamowanie kontaktów wiadomościami sprzedażowymi czy nieprzemyślane komunikaty mogą niekorzystnie odbić się na budowanym przez Ciebie wizerunku, a odbudowanie go nie będzie łatwe!

Formularz
Zostaw kontakt